Як оформити будинок у власність ІЖС

Зміст:

Оформлення будинку у власність — як оформити будинок на земельній ділянці за 5 кроків: інструкція для новачків + 3 корисних ради як прискорити оформлення приватного будинку

Скільки коштує оформлення дачного будинку на земельній ділянці? Як оформити приватний будинок у власність? Де замовити послуги з оформлення будинку в СНП у власність?

Добрий день, шановні читачі журналу . З вами Валерій Чемакин консультант з правових питань.

Ви вирішили побудувати заміський котедж або дачу на своїй земельній ділянці, але не знаєте з чого почати і як здійснити оформлення будинку у власність? Не біда. Якщо заздалегідь ознайомитися з правилами оформлення права власності на заміський будинок, то все пройде гладко.

Дочитавши матеріал до кінця, ви будете добре розуміти, як це робиться. В кінці статті я дам огляд 3 компаній, які надають послуги з оформлення заміського будинку у власність.

  1. Для чого оформляти будинок у власність і коли це необхідно?
  2. Скільки коштує оформлення будинку у власність
  3. Як оформити будинок у власність — 5 простих кроків
    • Крок 1. Збираємо документи
    • Крок 2. Звертаємося до служби державної реєстрації за місцем проживання
    • Крок 3. Оплачуємо держмито
    • Крок 4. Отримуємо розписку про прийом документів
    • Крок 5. Отримуємо свідоцтво про реєстрацію
  4. Допомога в оформленні будинку у власність огляд ТОП-3 компаній з надання послуг
  5. Як прискорити оформлення приватного будинку у власність — 3 корисні поради
    • Порада 1. Користуйтеся послугами компаній-посередників
    • Порада 2. Подавайте заявку на отримання свідоцтва через Інтернет
    • Порада 3. Вкажіть необхідність термінового отримання свідоцтва в заяві
  6. Висновок

1. Для чого оформляти будинок у власність і коли це необхідно?

Якщо у вас є земельна ділянка, і ви вирішили побудувати на ньому якесь будова, то не поспішайте це робити. Спочатку ознайомитеся з юридичною стороною даного питання.

Справа в тому, що дуже багато залежить від категорії землі, на якій ви збираєтеся будуватися. Якщо це садову ділянку, то для зведення на ньому об’єкта не вимагається дозволу на будівництво. Оформлення будинку на садовій ділянці у власність теж не обов’язково, хоча бажано.

При зведенні нерухомості на земельній ділянці, призначеній під індивідуальне будівництво, потрібно спочатку отримати дозвіл на це у місцевих органах влади. Оформити побудований житловий будинок у власність обов’язок забудовника.

Юридично будівлі не існує, якщо воно не було внесено в єдиний державний реєстр нерухомості (ЕГРН). Тому такий будинок ви не зможете продати, обміняти, подарувати, залишити у спадок своїм дітям. Росреестр той державний орган, який займається адмініструванням ЕГРН. Саме туди слід звертатися для оформлення нерухомості.

Приклад

Один з моїх знайомих «успадкував» будинок у селі. Його померлий дідусь прожив там все своє свідоме життя, але так і не оформив ділянку та будівлі у власність. Будиночок був не дуже великий, та ще й старий.

Тим не менш, знайшлися люди, які хотіли його купити. Проте знайомий не зміг укласти з ними угоду купівлі-продажу, оскільки жодних документів на будову у нього не було.

В результаті довелося починати все з нуля: шукати свідків, піднімати будинкові книги, архівні дані. Тільки це дозволило узаконити ділянку і будиночок. В результаті виручених від продажу грошей ледь вистачило для покриття витрат.

Додам, що переоформляти власність потрібно також при зведенні прибудови до приватного будинку та у разі реконструкції. Крім того, реєстрації підлягають не тільки нові будинки, але і набута стара нерухомість.

2. Скільки коштує оформлення будинку у власність

Відповісти на це питання однозначно досить складно. Справа в тому, що вартість оформлення нового будинку у власність залежить від багатьох факторів. Це не тільки держмито, але і супутні витрати на різні юридично значимі дії.

Фактори, що впливають на оформлення новозбудованого будинку у власність:

  • категорія земельної ділянки;
  • наявність або відсутність необхідності проведення роботи з боку БТІ;
  • оформлений чи ні земельну ділянку належним чином.

Тепер детальніше поясню, як ці чинники впливають на вартість. Так як при будівництві дачі на території садового товариства не вимагається проведення замірів, не потрібен технічний паспорт, кадастровий план на будову, то витрачатися на послуги БТІ не потрібно. Держмито за оформлення дачного будинку у власність значно менше, ніж за реєстрацію повноцінного житла.

Якщо до початку будівництва не було проведено оформлення землі у власність (про порядок цієї процедури читайте в нашій окремій статті), то доведеться витратити гроші ще й на це. Виклик кадастрових інженерів для проведення межування обійдеться досить дорого.

3. Як оформити будинок у власність — 5 простих кроків

Порядок оформлення будинку у власність залежить від його виду. Набагато простіше зареєструвати дачу, ніж повноцінний заміський будинок. Далі ми розглянемо різні випадки більш детально та поетапно.

Інформація буде особливо актуальна для тих, хто бажає самостійно зайнятися оформленням будинку у власність, наприклад, через Багатофункціональний центр (МФЦ), фахівці якого допомагають провести будь-які операції з нерухомістю.

Крок 1. Збираємо документи

Сьогодні багато хто воліє будувати житлові будинки для постійного проживання на дачних ділянках не тільки тому що це дешево, але і з причини того, що оформити такий будиночок у власність набагато простіше.

буде Потрібно набагато менше документів, і не потрібні ніякі погодження з органами в муніципалітеті. Особливо це стосується тих, хто оформляє власність на будинок по дачної амністії.

Документи для реєстрації дачі:

  • паспорт;
  • квитанція або чек про оплату держмита;
  • документи на ділянку;
  • особлива декларація при спрощеному оформленні дачного будинку у власність.

Витребування інших документів при оформленні угод з нерухомістю та реєстраційних діях можливо тільки при виникненні будь-яких сумнівів у юридичній чистоті будинку у реєстратора.

Документи для оформлення житлового будинку у власність:

  • договір купівлі-продажу або інший документ, що підтверджує перехід права власності;
  • дозвіл на будівництво;
  • технічний паспорт на будинок;
  • кадастровий паспорт на дільницю і всі споруди;
  • власний паспорт;
  • наявні розпорядчі документи органів місцевого самоврядування на оренду земельної ділянки;
  • документи, що підтверджують право власності на землю;
  • чек або квитанція про оплату держмито.

Врахуйте, якщо ваш земельну ділянку до будівництва будинку не був зареєстрований в Росреестре, то реєструвати його разом з будинком. У цьому випадку документи потрібно буде зібрати і на нього. Якщо об’єкт був придбаний, то знадобиться ще й оформлене раніше свідоцтво на право власності на будинок колишнього господаря.

Крок 2. Звертаємося до служби державної реєстрації за місцем проживання

Після того як ви зберете всі документи, потрібно піти в Росреестр або МФЦ. Це саме ті заклади, в яких за законом можна здати документи на реєстрацію нерухомості.

Якому з них віддати перевагу, вибирати вам. Однак скажу, що контакти з МФЦ більш комфортні, так як в цих центрах створені всі умови для якісного надання державних послуг.

Врахуйте, що перед відвідуванням цих установ в деяких випадках необхідно звернутися до нотаріуса:

  • при оформленні у власність будинки, що дістався у спадок;
  • якщо ви оформляєте будинок, який раніше знаходився в частковій власності.

У зазначених випадках до пакету документів треба долучити договір, завірений нотаріусом, або свідоцтво про спадщину.

Крок 3. Оплачуємо держмито

Оплата держмита справа нехитра. Необхідну суму вносимо в касі будь-якого банку за наявними реквізитами або самостійно в терміналах самообслуговування.

До речі, у приміщенні МФЦ завжди є такий термінал, а працівник надасть допомогу кожному, хто не знає, як справлятися з цією технікою. До пакету документів долучаємо копію квитанції або чека, а не оригінал.

Крок 4. Отримуємо розписку про прийом документів

В якій був орган ви не звернулися, після прийому і перевірки всього пакету документів буде видана розписка із зазначенням дати отримання результату. Крім того, в ній ви знайдете номер заявки. Він потрібний для перевірки поточного статусу виконання вашого запиту на сайті Росреестра або МФЦ.

відразу Відповім, що терміни оформлення будинку у власність залежать від того, куди ви подали документи. В МФЦ доведеться почекати на 2 дні довше. Терміни залежать також від способу укладення договору купівлі-продажу. Якщо ви робили його у нотаріуса, то після здачі документів в Росреестр результат отримаєте через 3 дні. В загальному випадку на це піде 7 днів, а в МФЦ — 9 днів.

Крок 5. Отримуємо свідоцтво про реєстрацію

Новий закон, який вступив в дію з січня 2017 року, повністю скасував свідоцтва про право власності. Тепер вони дійсно не потрібні. Справа в тому, що вся нерухомість реєструється в ЕГРН. Будь-який бажаючий отримує інформацію з-за цього реєстру. Тому необхідність у різнобарвних дорогих для бюджету папірцях повністю відпала.

Сьогодні оформлення права власності — це зміна відомостей про власника в ЕГРН або внесення інформації про новий об’єкт у разі оформлення тільки що побудованого або недобудованого будинку у власність. Тому на руки видадуть тільки виписку з ЕГРН з вашим прізвищем.

4. Допомога в оформленні будинку у власність огляд ТОП-3 компаній з надання послуг

Якщо ви принципово не хочете ходити по державним установам, збирати документи, возитися з межеванием і кадастровим урахуванням, скористайтеся допомогою з боку комерційних організацій.

Сьогодні знайти фірму, що надає подібні послуги, не так вже й складно. Єдине що потрібно-це написати довіреність на оформлення будинку у власність у нотаріуса на представника такої організації. Пропоную вам огляд 3 компаній, які, на мою думку, мають непоганий досвід у таких питаннях.

1) Правознавець

Предположим, що ви готові самостійно подати документи в Росреестр, але не знаєте, як це зробити і які документи потрібні у вашому конкретному випадку. Я рекомендую вам звернутися в компанію Правознавець. Це фірма надає консультаційні юридичні послуги через інтернет і навіть по телефону.

Вам не потрібно навіть нікуди ходити. Досить відвідати однойменний сайт, записати у форму зворотного зв’язку вашу проблему з подробицями і дочекатися відповіді. Якщо ви заплатите невелику суму близько 700 800 руб., то вам буде наданий детальний відповідь з покроковою інструкцією. Безкоштовно надається загальна інформація.

Це допоможе самостійно виконати всі необхідні дії, не витрачаючись на послуги юристів з нерухомості. Про це читайте в нашій тематичної статті.

Фахівці ресурсу в курсі всіх змін у правилах оформлення будинку у власність, тому дадуть вам найактуальнішу інформацію. При необхідності через цю ж форму можна найняти в Правознавця юриста для збору документів та інших дій у своєму місті.

2) Віта-Хауз

Ця компанія займається юридичними питаннями у сфері приватного житлового будівництва. В ній працюють не тільки юристи, а й фахівці в галузі кадастру, геодезії, картографії. Всі вони в комплексі готові надати послуги з оформлення будинку та земельної ділянки у власність клієнта.

Вартість послуг з підготовки всієї документації становить 33500 руб. Якщо до цього додати ще і оформлення права власності, то сума збільшиться до 40350 руб. Погодьтеся, це не так і багато, особливо при відсутності документів на ділянку і будинок.

Послуги компанії:

Найменування послугиОпис послуги
1Оформлення будинку у власність, у тому числі через судЗбір документів і направлення їх в Росреестр, подача позову та представництво в суді
2Оформлення у власність будиночка в селі або дачу в садовому товариствіЗбір документів для проведення процедури в рамках дачної амністії
3Формування технічного плану на житлове чи нежитлове приміщенняВиїзд інженерів на місце, проведення вимірів, створення плану в паперовій і електронній формі
4Геодезична прив’язка до земельній ділянці будівель і споруд, що знаходяться на ньомуГеодезична зйомка місцевості, визначення меж, прив’язка будинку до координат на місцевості
5Складання акта обстеження в разі зникнення об’єктаДокумент необхідний для зняття нерухомості з обліку в разі її фізичного знищення в результаті пожежі, стихійних лих або знесення

Крім того, фахівці компанії допоможуть узаконити об’єкти будівництва в рамках дачної амністії, яка діє до 1 березня 2018 року, і нададуть послугу з оформлення квартири у власність у новобудові. Про неї читайте в нашій спеціальній статті.

3) Мосземком

Вартість оформлення будинку в цій компанії починається від 20 тис. рулів, що набагато нижче, ніж у конкурентів. При цьому спектр послуг досить широкий. При зверненні ви отримаєте первинну консультацію експерта в галузі житлового права, з яким обговоріть всі нюанси. Він же вам озвучить остаточну вартість послуги.

Після цього можна укласти договір і підготувати нотаріальну довіреність на одного з юристів компанії. Фахівці проведуть всі необхідні роботи — як юридичного плану, так і суто технічного. Результатом надання послуги буде отримання вами виписки з ЕГРН, в якій знайдете своє прізвище в графі «власник».

Тут пропоную подивитися відео про реальний разі оформлення будинку зі слів звичайної людини.

5. Як прискорити оформлення приватного будинку у власність — 3 корисних ради

Чинне законодавство встановило дуже короткі терміни реєстрації об’єктів нерухомості. Однак, щоб самому не затягнути цю справу, потрібно дотримувати деякі правила. Спочатку визначитеся, чи маєте ви право на якусь полегкість.

Сьогодні для деяких категорій громадян існує програми, за якими будинку оформляються у власність на пільгових умовах. Щоб дізнатися про них, звертайтеся департамент майна в своїх муніципальних структурах. Фахівці, що займаються цим питанням, допоможуть вам швидко і без проблем оформити всі документи.

Порада 1. Користуйтеся послугами компаній-посередників

Значно прискорить процес збору документів ваше звернення в компанію, яка надає посередницькі послуги при реєстрації власності.

Маючи багатий досвід у цій справі, фахівці проведуть всю процедуру набагато швидше, ніж ви самі. Звернення в юридичну фірму гарантує, що вам не відмовлять у реєстрації, так як усі документи будуть перевірені, а в разі невідповідності виправлені.

Порада 2. Подавайте заявку на отримання свідоцтва через Інтернет

Прекрасна можливість заощадити час подати документи на реєстрацію через сайт Держпослуг. Для цього потрібно зареєструватися на ньому і пройти авторизацію в одному з засвідчувальних центрів. Документи, що надійшли через портал Держпослуг, в Росреестре обробляються в першу чергу.

Термін виконання таких заявок складає всього один день. Крім того, результат вам буде виданий відразу ж при явці в Росреестр. Точно також можна оформити право власності на квартиру, а не тільки на будинок.

Порада 3. Вкажіть необхідність термінового отримання свідоцтва в заяві

Ще одна можливість прискорити процес реєстрації — це показати необхідність термінового виконання запиту при зверненні. Швидше за все, вам підуть назустріч, але при цьому збільшиться сума держмита. Ситуації, коли зареєструвати нерухомість потрібно дуже швидко, нерідкі, тому знайте про можливість прискорити цей процес.

6. Висновок

Сподіваюся, що оформлення будинку у власність після прочитаного не складе для вас великих труднощів.

Бажаю всього самого найкращого, щоб нерухомість радувала вас і не доставляла жодних незручностей! Пропоную оцінити цю статтю написати коментар до неї.

Як оформити побудований будинок у власність

Нерухомість, розташована в Російській Федерації, підлягає державній реєстрації. Тому після будівництва будинку на сайті ІЖС власник повинен вирішити питання легалізації прав власності.

Шановні читачі! У статті йдеться про типові способи вирішення правових питань, але кожен випадок індивідуальний. Якщо ви хочете знати як вирішити свою проблему. зверніться до консультанта:

7 (812) 317-50-97 (Санкт-Петербург)

ЗАЯВКИ ТА ЗВАННЯ приймаються протягом 24 годин та без вихідних днів.

Це швидко і БЕЗКОШТОВНО!

Ця процедура надасть власнику можливість не лише користуватися майном, але і розпоряджатися ним на власний розсуд. Наприклад, продавати, дарувати та здавати в оренду. Варто заздалегідь розібратися у всіх особливостях процесу, щоб не натрапити на «підводні камені» під час реєстрації.

Реєстрація майна

Реєстрація будівлі на сайті ІЖС забезпечує право власності громадянина. Ви можете узаконити будівлю, яка відповідає наступним критеріям:

  • має не більше трьох поверхів;
  • Розраховується на одну сім’ю;
  • У нього немає спільних стін з іншими сусідніми будівлями.

Будинку на сайті ІЖС присвоюється адреса. Всі комунікації, необхідні для цілорічного життя, повинні бути наближені до нього. Після цього члени однієї родини можуть зареєструватися в будинку.

Якщо майно придбано одруженим громадянином, то йому потрібно буде отримати письмовий дозвіл другого учасника шлюбних відносин.

Законодавча база

У 2020 році право власності на житлову нерухомість, яка включає будівлі в секціях ІЖС, визначається на підставі Закону № 218-ФЗ.

З моменту введення цього Закону будь-який громадянин, який хоче взяти право власності на будівлю, повинен мати дозвіл на його будівництво.

Як оформити побудований будинок на сайті ІЖС?

Власник землі пройде наступні кроки:

  1. Отримання дозволу на будівництво об’єкта.
  2. Побудова майна.
  3. Введення в експлуатацію будівель.
  4. Отримання вдома кадастрових та технічних паспортів.
  5. Реєстрація права власності на будівлю.

До власності

Реєстрація доручається державою Росреестрі.

Власник будівлі може зв’язатися з цим органом одним із наступних способів:

  • особисто;
  • через MFC;
  • використання порталу суспільних послуг;
  • через інтернет-сервіс Росреестра.

Якщо побудований без дозволу

Часто власники землі будують будинки, не замислюючись про отримання дозволів, і після будівництва вони запитують, як оформити будинок на ділянці ІЖС без дозволу.

Якщо власник ділянки збудував будинок без дозволу на будівництво, то йому доведеться узаконити майно заднім числом. Ця процедура проводиться відповідно до норм містобудівного кодексу. Це не спричиняє особливих труднощів, але може затягуватися надовго. І якщо водночас був залучений фахівець у галузі права, то власник землі не може обійтися без фінансових витрат.

Самовільне будівництво може легалізуватися такими способами:

  1. За допомогою суду.
  2. Заднім числом видаючи дозволи на будівництво. Через деякий час після отримання дозволу – здача об’єкта.
  3. Подавши заяву на збереження об’єкта до комісії з придушення самовільного будівництва. Якщо вона прийме позитивне рішення, власнику видадуть усі необхідні дозволи та необхідну документацію.

Який мінімальний розмір майданчика для індивідуального житлового будівництва? Послухайте.

Порядок

Щоб облаштувати побудований будинок на сайті ІЖС, процедура така:

  1. Збір документації для введення об’єкта в експлуатацію. Для цього власник повинен викликати працівників БТІ, які оглянуть об’єкт та проведуть необхідні вимірювання. Надалі на основі отриманих даних буде складено опис та план поверху об’єкта.
  2. Звернення до департаменту місцевої адміністрації з проханням призначити адресу будівлі.
  3. Оформлення кадастрового паспорта. Цей документ видає Rosreestr. Ви можете отримати це, зв’язавшись там особисто або в MFC.
  4. Подання документації місцевому уповноваженому органу для дозволу на введення в експлуатацію. Документ видається тим самим органом, який надав дозвіл на будівництво.
  5. Реєстрація права власності на будівлю із внесенням даних до Єдиного державного реєстру.

Які документи потрібні?

Загалом, щоб зареєструвати будівлю на сайті ІЖС, власнику потрібно буде надати:

  • заява;
  • паспорт;
  • право власності на землю;
  • кадастровий паспорт на ділянку;
  • дозволи на будівництво або папір на самовільне будівництво;
  • інформаційний лист;
  • план поверху;
  • Квитанція про сплату державного мита.

Перелік документації може змінюватися залежно від ситуації.

Складання заяви

Звернення до Росреестр про реєстрацію права власності повинно бути подано майбутнім власником об’єкта.
Папір має фіксовану форму.

Додаток повинен містити таку основну інформацію:

  • найменування відділу Rosreestr, в якому подається документація;
  • цільова дія – реєстраційні дії або кадастрова реєстрація;
  • найменування та характеристики майна;
  • інформація про власника;
  • згоду на обробку даних.

Зразок заяви про реєстрацію права власності тут.

Отримання документа в Rosreestr

Росреестра філії опрацьовують заявки протягом 10 днів. Якщо документи були подані через інший орган, наприклад, MFC, термін розгляду досягає 12 днів.

Заявнику буде передано розписку на руки, що підтверджує прийняття документації, а також дату, коли документ, що підтверджує право власності, буде готовий. У цей день власник повинен звернутися до уповноваженого органу та забрати свідоцтво про право власності.

У разі реєстрації спільної власності всі громадяни, які матимуть певну частку у власність, повинні бути присутніми при реєстрації. Треті особи можуть діяти від їх імені на підставі довіреності.

Скільки?

Реєстрація права власності на будинок обійдеться власникові певних фінансових вкладень. За оформлення реєстраційного посвідчення вам доведеться заплатити суму в 1,2 тисячі рублів. Якщо документ потрібен терміново, процедура обійдеться заявнику в 2,5 тисячі рублів.

Розмір державного мита за реєстрацію об’єкта в Росреестрі становить 2 тис. Руб.

Якщо власник вирішить зареєструватися через сторонні компанії, то йому доведеться оплатити вартість їх послуг. Така допомога може коштувати власнику землі 5 тисяч рублів і більше.

Виплативши цю суму, власник землі позбудеться оформлення документів і заощадить час.

Як отримати дозвіл на будівництво будинку? Інформація тут.

Що таке ІЖС? Деталі в цій статті.

Спрощена процедура

До 1 березня 2020 року діє проект амністії дачної ділянки, згідно з яким можна реєструвати будівництво на ділянці індивідуального житлового будівництва у спрощеному порядку.

Процедура передбачає збір меншої кількості документів для реєстрації будівлі у власність. У цьому випадку насамперед власник повинен зробити передачу землі у власність, якщо цього раніше не робилося.

У цьому випадку зареєструвати будівництво можливо, надавши основні документи – декларацію на будинок, кадастровий паспорт та правовстановлюючий документ на ділянку.

У декларації повинні бути вказані такі дані про об’єкт:

  • площа;
  • кількість поверхів;
  • матеріал несучих стін;
  • інформація про підключення до комунальних служб.

Однак за амністією країни не всі об’єкти можуть бути видані. Отже, лише ті, які були отримані власниками до 30 жовтня 2001 року, підпадають під дію закону. Ті вилучені з обігу або обмежені в ньому секції не підпадають під літню амністію.

Громадяни можуть отримати право власності на необмежену кількість ділянок за програмою літньої амністії.

На відео реєстрації будинку

  • Через часті зміни законодавства інформація іноді застаріває швидше, ніж нам вдається оновити її на сайті.
  • Усі випадки дуже індивідуальні і залежать від багатьох факторів. Основна інформація не гарантує вирішення ваших проблем.

Тому БЕЗКОШТОВНІ експертні консультанти працюють для вас цілодобово!

  1. Задайте питання через форму (нижче) або через онлайн-чат
  2. Телефонуйте на «гарячу лінію»:
  3. Москва та область. 7 (499) 110-56-12
  4. Санкт-Петербург та область. 7 (812) 317-50-97
  5. Регіони. 8 (800) 222-69-48

ЗАЯВКИ ТА ЗВАННЯ приймаються протягом 24 годин та без вихідних днів.

Як Оформити Побудований Будинок У Власність

Власники земельної ділянки під індивідуальне житлове будівництво (ІЖС) можуть спорудити на ній приватний будинок, гараж чи котедж. Тим, хто володіє землею, перед будівництвом чекає оформлення будинку у власність. обов’язкова процедура згідно з містобудівним кодексом.

З чого почати?

Перш ніж розпочати будівництво, рекомендується пройти кілька етапів для обробки документів для приватного будинку.

Тип об’єкта

Залежно від того, що власник планує побудувати на своєму сайті, процедура та пакет документів будуть відрізнятися один від одного. Заміський будинок, гараж, котедж. для кожного об’єкта встановлюються власні критерії відповідно до Земельного кодексу Російської Федерації.

Збір документів

Без документів ви не можете отримати свідоцтво про реєстрацію права власності. Відповідно до законодавства, здійснення операцій може взяти на себе офіційний представник громадянина, який повинен мати довіреність нотаріуса та розкривати його повноваження.

Міський план: Отримання документа

Перед реєстрацією права власності на будинок потрібно звернутися до містобудівного комітету. Організація видає власникам земельних ділянок, на будівництві яких незабаром буде організована довідка з плануванням усіх об’єктів нерухомості. Це потрібно як для нежитлових будинків, так і для приватних котеджів, наприклад, заміського будинку в селі.

Отримання плану можливо для недобудованої або споруджуваної будівлі, а також для плануваного майна.

Нанесення земельних ділянок

Після складання містобудівного плану, щоб правильно зареєструвати будинок як власність, необхідно отримати схему будівельного проекту. Власник майна може скласти документ самостійно, але рекомендується звернутися за допомогою до спеціалізованих компаній.

Дім будинку

Коли будівництво завершено, майно здається в експлуатацію. Для цього зверніться до Бюро технічної інвентаризації (БТІ). Ця умова не поширюється на споруди, побудовані до 1 січня 2015 року, коли в Російській Федерації діяла літня амністія, а дозвіл на експлуатацію не потрібен.

Звертаючись до БТІ, власник отримає технічний паспорт після огляду інженером-кадастром. Далі об’єкту буде призначена поштова адреса та буде видано кадастровий паспорт.

Звернення до Rosreestr

Маючи в руках відповідні документи, власник може оформити право власності на житловий будинок (або інше майно), яке планується збудувати, в Росреестрі.

Якщо ви спочатку побудували будинок, як зареєструвати його як власність?

Реєструвати право власності на побудований будинок дозволяється протягом 6 місяців з дати будівництва. Покрокова інструкція складається з наступних кроків:

  1. Зверніться до Бюро технічної інвентаризації. Оформлення паспорта вдома. Якщо будівля розташована на садовій ділянці (або на ділянці SNT), потрібен кадастровий паспорт.
  2. Подання декларації. Це документ, який включає географію будівель на ділянці. На декларації оформляються заміські будинки.
  3. Отримання дозволу на будівництво нерухомості. Актуально для будівель 2015 року (і раніше) з індивідуальним дизайнерським рішенням.
  4. Звернення до Rosreestr. Для того, щоб зареєструвати право власності на побудований будинок, потрібно подати всі документи до державного органу та дочекатися прийняття комісією рішення.
  5. Отримання довідки.

Оформлення земельної ділянки, якщо будинок належить

При реєстрації прав на будинок земля також повинна бути зареєстрована у власника. В іншому випадку власник не зможе розпоряджатися майном. Зареєструвати землю можна як власність, якщо збудований будинок вже знаходиться у власності протягом 30 днів.

Отримання прав на ділянку з будинком включає:

  • відстріл території;
  • візит до Адміністрації для вказівки меж виділення;
  • виписка з Кадастрової палати з виділенням території власника;
  • кадастровий план;
  • звернення до Rosreestr.

Реєструвати землю під будинком як власність для двох власників можна лише за зверненням кожного з власників. При цьому кожен має право на територію залежно від частки будинку (наприклад, 1/2 ділянки, якщо майно для двох власників).

Порядок реєстрації земельної ділянки для кількох власників регулюється Земельним та житловим кодексами Російської Федерації. Власники двоквартирних будинків (або більше) повинні домовитися про прискорення процесу отримання права власності на землю.

У разі виникнення суперечки про спільну власність питання вирішується в судовому процесі. Суд також розглядає інші конфліктні ситуації (наприклад, якщо будинок будують ближче 3 метрів до огорожі сусідів) при видачі довідок на два будинки на ділянку: старий та новий.

Які документи потрібні?

Для реєстрації права власності потрібно надати:

  • паспорт власника;
  • юридичні довідки;
  • дозвіл на будівництво;
  • довідка від Rosreestr про призначення власника;
  • технічні та кадастрові паспорти;
  • план будівництва;
  • чек про сплату державного мита.

Чи потрібно оформляти будинок?

Будинок, побудований на своїй землі без дозволу на будівництво та без документів, не є офіційною власністю. Відповідно до Земельного кодексу Російської Федерації, власник не може використовувати його як заставу в банку та не проводити будь-яких операцій на ринку нерухомості з об’єктом.

Крім того, якщо громадянин приховав від держави факт завершеного будівництва нерухомості на своїй ділянці, він порушив ще один кодекс. Податковий кодекс. У 2018 році порушнику загрожує штраф у розмірі 20% боргу Федеральної податкової служби за останні 3 роки, а також можливе знесення незаконного майна (за рішенням суду).

Реєстрація права власності на MFC

Щоб отримати сертифікат через MFC, громадянин повинен звернутися до організації зі стандартним набором сертифікатів. Послуга надається протягом 20 робочих днів. При подачі заявки через MFC плата сплачується в організації.

Відмінності в дизайні заміського будинку

Якщо будинок розташований на території СНТ, власник не може використовувати його як постійне місце проживання. Навіть якщо у вас є права на заміський будинок, проживати в ньому дозволяється лише в літній період.

На відміну від приватного будинку, дозвіл на будівництво дачного будинку не потрібно. Без реєстрації права власник не зможе розпоряджатися майном на ринку нерухомості.

Скільки коштують послуги?

Громадянин зобов’язаний зареєструвати право на будинок сплатити державне мито в розмірі від 100 до 2000 рублів. Додаткові витрати на звернення до БТІ або Кадастрової палати становлять від 1000 до 10000 рублів. Якщо вам терміново потрібно отримати сертифікат, вартість послуги збільшується на 30-50%.

Кінцевий термін отримання документів про право власності

Власник може отримати сертифікат протягом 10-30 днів. Термін може бути продовжений до 6 місяців і більше, якщо процес включає судові спори (наприклад, при розподілі ділянок між кількома власниками).